Why Digital

Creatiekracht

Naar aanleiding van het zestig jarig bestaan van de Efteling ben ik voor een artikel in het NRC gevraagd om mijn visie te geven over de manier waarop de Efteling in haar branding transmedia storytelling toepast. Hieronder het artikel waarin een aantal quotes zijn opgenomen.

Een onverwoestbaar sprookje

Zestig jaar na het Sprookjesbos gaat het in de Efteling nog steeds om de verhalen. Zelfs de achtbanen en de waterbanen beelden een verhaal uit.

De Efteling, dat is het Sprookjesbos. Dat zijn de wolf en de zeven geitjes, de kleinste verstopt in de klok. Het is Holle Bolle Gijs die al generaties Nederlanders vriendelijk heeft bedankt voor hun afval. En het zijn de Indische Waterlelies met het magische moment dat de bloemen zich openvouwen – en een van de meest campy melodieën losbarst die je kunt bedenken, ‘Afrikaan Beat’ van Bert Kaempfert.

Tenminste, dat was de Efteling voor de ouders die…

View original post 933 more words


Leave a comment